Toimitusehdot

Toimitusehdot

Tässä kerrotaan Aukia.fi verkkokaupan/Timo Aukia Oy (Y-tunnus: 1548558-1) toimitusehdoista. Toimitusehdot sisältävät tiedon muun muassa verkkokaupan toimitustavoista ja -hinnoista, palautuskäytännöistä ja maksutavoista.

Yleistä

Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron 24%, mikäli toimitus tapahtuu EU:n tullialueen sisäpuolelle. Pidätämme oikeuden hintojen ja ehtojen muutoksiin. Asiakas sitoutuu tilatessaan näihin toimitusehtoihin. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille.

Maksaminen

Tarjoamme verkkokaupassamme monipuoliset maksuvaihtoehdot. Palvelussa on mahdollisuus maksaa kaikilla yleisemmillä maksutavoilla. Lisäksi on mahdollisuus maksaa lasku- ja tilimaksulla. Maksupalvelusta vastaa Avarda..

Lasku

Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku.

Tili

Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja.
Luottoehdot
Lisätietoja Lasku ja tili -maksutavoista

Verkkokaupassa on mahdollista maksaa myös Pay Pal palvelulla.

Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, mikä tarkoittaa, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Asiakastietojen käsittelyssä noudatamme EU GDPR-asetuksen mukaisia ehtoja. Verkkokaupan tietosuojakäytänntö löytyy jokaisen sivun alalaidassa olevan linkin alta.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus.

Maksutavalla Pay Pal maksaessa mahdollisissa vaihto- ja palautusasioissa pyydämme olemaan sähköpostitse yhteydessä asiakaspalveluumme verkkokauppa@aukia.fi

Toimitustapa ja -kulut

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella.


Toimitusaika

Tilauksen toimitusaika määräytyy tuotteiden toimitusaikojen sekä valittujen maksu- ja toimitustapojen mukaan. Yleensä otamme tilauksen käsittelyyn tilauksen saapumista seuraavana arkipäivänä. Posti toimittaa paketit perille yleensä kolmessa arkipäivässä.

Tuotekohtaiset toimitusajat (arkipäiviä) näkyvät kunkin tuotteen tuotekortista. Maksu- ja toimitustapojen ehdot näkyvät tältä sivulta ohjattujen linkkien kautta Toimitustavat- ja Maksutavat-kohdista. Annetut toimitusajat ovat arvioita toimitusajoista eivätkä sido myyjää. AUKIA:FI/Timo Aukia Oy ei vastaa asiakkaalle koituvista vahingoista ja/tai lisäkuluista, mikäli toimitus viivästyy.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.


Toimitustavat

Lue toimitustavoistamme>>


Maksutavat

Lue lisää maksutapavaihtoehdoistamme>>

Ylös


Vaihdot ja palautukset

Sinulla on ostoksillesi Suomen kuluttajansuojalain mukainen on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottamishetkestä lähtien. Asiakaspalautus useista EU-maista on maksuton ja asiakas saa lähetyksen mukana palautustarran.Muihin maihin tilattujen tuotteiden palauttaminen tapahtuu ostajan kustannuksella. Verkkokauppa ei hyvitä kuluttajan itse maksamia palautuspostituksia.

Palautus Suomesta tehdään jättämällä palautuspaketti Postiin tai Postin paketiautomaattiin riippuen siitä miten paketti on alunperin toimitettu. Asiakaspalautus on ilmainen. Palautuskoodi löytyy tilauskuitista. Muista täyttää lähetyksen mukana tullut palautuslomake käsittelyn nopeuttamiseksi. Mikäli lomake on kadonnut, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme verkkokauppa@aukia.fi

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. Asiakkaasta johtuvista syistä noutamattomista meille palautuneista tilauksista veloitamme 10€ käsittelymaksun. EU:n ulkopuolelle tilattujen tuotteiden noutamatta jättämisen kustannuksista veloitamme asiakkaalta edellä mainitun käsittelymaksun lisäksi myös mahdolliset kuljetus- ja tullikulut.

Postin kautta toimitettujen lähetysten palautus onnistuu helpoiten alkuperäisessä paketissa. Liimaa paketin mukana ollut palautustarra vanhan postitustarran päälle ja jätä paketti postin kuljetettavaksi.

Mikäli olet maksanut Pay Palilla et jostain syystä voi tulostaa palautusosoitekorttia, kirjoita pakettiin palautusosoitteeksi:

ASIAKASPALAUTUS/ AUKIA.FI palautuskoodi 635767  Rewell Center 134 65100 Vaasa.

Tuotteita saa sovittaa kuten se olisi myymälästä ostettaessakin mahdollista tuotteen tai pakkauksen myyntikunnon kärsimättä. Palautettujen tuotteiden hintalappujen ja mahdollisten muiden sinettien täytyy olla kiinnitettyinä ja tuotteiden pitää olla myyntikuntoisia. Näiden ehtojen täyttyessä asiakkaan on mahdollista saada rahat takaisin, mikäli hän ei halua vaihtaa tuotetta. Mikäli tuotetta on käytetty ratkaistaan mahdollinen hyvitys tapauskohtaisesti riippuen arvioidusta jälleenmyyntihinnasta. Hyvitys on tällöin välillä 0-30% asiakkaan tuotteesta maksamasta hinnasta.

Mikäli tuote on rikkoutunut kuljetuksen aikana, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumma verkkokauppa@aukia.fi. Emme vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista vahingoista asiakkaalle.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille tai muokatuille tuotteille sekä intiimituotteille kuten uimapuvuille tai alusvaatteille emme myönnä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Tuotevaihdot

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen toiseen – täytä paketin muakana tullut lomake ja ilmoita mihin tuotteeseen (esim. toinen koko) haluat vaihtaa. Palauta väärä tuote sekä vaihtotoiveen sisältävä lomake paketssa jonka päälle on liimattu lähetyksen mukaa tullut Postin palautuslähetystarra.

Asiakaspalautusten/tuotevaihtojen postiosoite:

AUKIA.FI/ASIAKASPALAUTUKSET  palautuskoodi 635767 Rewell Center 134 65100 Vaasa

Mikäli pystyt toimittamaan tilauksen mukana joko tilausvahvistuksen tai kuitin, näemme siitä tilinumeroa lukuun ottamatta kaikki tarpeelliset tiedot. Antamalla meille mahdollisimman tarkat tiedot autat meitä palautuksen käsittelyssä ja nopeutat asian käsittelyä.

Vastaanotettuamme ja käsiteltyämme palautuksen, kuittaamme peruutuksen, jonka jälkeen maksupalveluntarjoajamme Avarda hyvittää asiakkaan rahat takaisin.

Koska asiakaspalautukset kulkevat postissa selvästi hitaammin, voi hyvityksen näkymiseen tilillä mennä yli kaksikin viikkoa.

Palauttaminen onnistuu Postin tiskiltä asiakaspalautuksena. Palautus on maksuton Suomesta, Ruotsista ja Virosta lähetyksen mukana lähetetyllä postin palautustarralla. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Viallisen tuotteen palauttaminen

Vastaamme tuotteidemme mahdollisista virheistä. Lisäksi tuotteilla voi olla valmistajan myöntämä erillinen takuu, johon sovelletaan kyseisiä takuuehtoja.

Ennen viallisen tuotteen palauttamista täytyy aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, joko sähköpostilla (verkkokauppa(at)aukia.fi), tai puhelimitse 06-4333577)

 

Ylös


Myyntialue

Tuotteitamme voi tilata verkkokaupan kautta kaikkialle maailmaan. Ulkomaille toimitettaessa tilauksen toimituskustannukset määräytyvät toimitusmaan mukaan. EU:n tullialueen ulkopuolelle toimitettaessa asiakas vastaa kohdemaan mahdollisista viranomaismaksuista.


Lisätyöt ja laskutettavat työt

Toisinaan ulkomaille menevien tilauksien yhteydessä saattaa tulla normaalien tullaustoimenpiteden lisäksi lisätyötä esim. tilaukseen liittyvien lisäselvityksien (esim. normaalista poikkeavat tulli- ja veroselvitykset, täytettävät lomakkeet) tai erityistoiveiden (esim. lahjapakkaus) osalta. Jos lisätyö aiheutuu asiakkaan vuoksi, veloitamme kaikesta lisätyöstä. Laskutamme lisätyöstä 50,00e/h ja minimilaskutus on 0,5h. Laskutettavasta työstä ilmoitetaan aina asiakkaalle ennen työtä.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postille.