Toimitusehdot

Aukia.fi

Tässä kerrotaan Aukia.fi verkkokaupan/Timo Aukia Oy (Y-tunnus: 1548558-1) toimitusehdoista. Toimitusehdot sisältävät tiedon muun muassa verkkokaupan toimitustavoista ja -hinnoista, palautuskäytännöistä ja maksutavoista.

Yleistä

Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron 24%, mikäli toimitus tapahtuu EU:n tullialueen sisäpuolelle. Pidätämme oikeuden hintojen ja ehtojen muutoksiin. Asiakas sitoutuu tilatessaan näihin toimitusehtoihin. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille.

Tarjoamme Maksutavalla Maksuturva/SVEA ostetuille tuotteille myös Tyytyväisyystakuun, joka takaa verkkokauppamme turvallisuuden. Se oikeuttaa sinut tarkistamaan vastaanotetut tuotteet sinulle erikseen ilmoitetun tarkistusajan sisällä ennen kuin rahasi tilitetään maksupalvelusta meille. Näin voit olla varma, että tilaamasi tuotteet toimitetaan sinulle luvatussa ajassa ja kunnossa, vaikket tuntisi kauppaamme ennestään. Lue lisää Tyytyväisyystakuusta »>

Verkkokaupassa on mahdollista maksaa myös Pay Pal palvelulla.

Huomaathan että johtuen käytössä olevasta Tyytyväisyystakuu -palvelusta luottokortti- tai pankkitiliveloituksen saajaksi voi joskus olla merkitty Maksuturva/SVEA.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Asiakastietojen käsittelyssä noudatamme EU GDPR-asetuksen mukaisia ehtoja. Verkkokaupan tietosuojakäytänntö löytyy jokaisen sivun alalaidassa olevan linkin alta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Suomen Maksuturva Oy SVEA (y-tunnus 2121703-0). Yrityksen toiminta on Finanssivalvonnan (Fiva) alaista. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, mikä tarkoittaa, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista.

Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään maksuvahvistusviesti. Viesti sisältää linkin Verkko-ostajan palvelut -sivustolle, jossa voit halutessasi hoitaa kauppiaan tarjoaman Tyytyväisyystakuun avulla mm. tuotepalautukset, reklamaatiot ja palautteenannon ympäri vuorokauden. Maksusi tilitetään myyjälle vasta, kun olet vastaanottanut tilauksesi ja saanut tarkistaa sen. Tilauskohtaisen tarkastusajan näet Verkko-ostajan palveluissa.

Lisäksi tarjoamme vaihtoehdon hakea lisää maksuaikaa jo maksetulle ostokselle. Voit tehdä sopimuksen Erämaksusta, jolloin palautamme jo tehdyn maksun takaisin tilillesi – tätä varten vaaditaan hyväksytty luottopäätös, josta vastaa Lindorff Invest Oy. Maksutapa muuttuu Erämaksuksi ja maksussa sovelletaan Erämaksun ehtoja.

Lue lisää Maksuturva/SVEA-palvelun käytöstä »

Voit maksaa myös PayPal-palvelua käyttäen joko PayPalin omalla maksutavalla tai käyttäen yleisempiä luottokortteja.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus.

Lisäksi maksutavalla Maksuturva makssettuasi saat Suomen Maksuturva Oy:n maksuvahvistusviestin, jonka kautta pääset seuraamaan toimituksen etenemistä ja käyttämään Tyytyväisyystakuun toimintoja. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Maksutavalla Pay Pal maksaessa mahdollisissa vaihto- ja palautusasioissa pyydämme olemaan sähköpostitse yhteydessä asiakaspalveluumme verkkokauppa@aukia.fi

Toimitustapa ja -kulut

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella.


Toimitusaika

Tilauksen toimitusaika määräytyy tuotteiden toimitusaikojen sekä valittujen maksu- ja toimitustapojen mukaan. Yleensä otamme tilauksen käsittelyyn tilauksen saapumista seuraavana arkipäivänä. Posti toimittaa paketit perille yleensä kolmessa arkipäivässä.

Tuotekohtaiset toimitusajat (arkipäiviä) näkyvät kunkin tuotteen tuotekortista. Maksu- ja toimitustapojen ehdot näkyvät tältä sivulta ohjattujen linkkien kautta Toimitustavat- ja Maksutavat-kohdista. Annetut toimitusajat ovat arvioita toimitusajoista eivätkä sido myyjää. AUKIA:FI/Timo Aukia Oy ei vastaa asiakkaalle koituvista vahingoista ja/tai lisäkuluista, mikäli toimitus viivästyy.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.


Toimitustavat

Lue toimitustavoistamme>>


Maksutavat

Lue maksutapavaihtoehdoistamme>>

Ylös


Vaihdot ja palautukset

Sinulla on ostoksillesi Suomen kuluttajansuojalain mukainen on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottamishetkestä lähtien. Asiakaspalautus useista EU-maista on maksuton ja asiakas saa lähetyksen mukana palautustarran.Muihin maihin tilattujen tuotteiden palauttaminen tapahtuu ostajan kustannuksella. Verkkokauppa ei hyvitä kuluttajan itse maksamia palautuspostituksia.

Palautus Suomesta tehdään jättämällä palautuspaketti Postiin, Matkahuoltoon tai paketiautomaattiin riippuen siitä miten paketti on alunperin toimitettu. Asiakaspalautus on ilmainen. Palautuskoodi löytyy tilauskuitista.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. Asiakkaasta johtuvista syistä noutamattomista meille palautuneista tilauksista veloitamme 10€ käsittelymaksun. EU:n ulkopuolelle tilattujen tuotteiden noutamatta jättämisen kustannuksista veloitamme asiakkaalta edellä mainitun käsittelymaksun lisäksi myös mahdolliset kuljetus- ja tullikulut.

AukiaMenswear.com sivuilta tilatut tuotteet on maksettu Suomen Maksuturvan palvelun kautta. Voit tehdä palautusilmoituksen sähköisesti sähköpostissa saamasi linkin kautta. Sitten vaan tuote pakettiin yhdessä yhteystietojesi kanssa.

Mikäli olet ostanut tuotteen Pay Pal maksutavalla et ole saanut linkkiä palautuspalveluun. Tälllöin liitä lähetyksen sisälle tiedot keneltä palautus on tulossa ja muuten toimi postituksen kanssa kuten edellisessä kohdassa.

Postin kautta toimitettujen lähetysten palautus onnistuu helpoiten alkuperäisessä paketissa. Kirjoitat vaan osoitelapun viereen ASIAKASPALAUTUS AUKIA.FI, posti skannaa viivakoodin ja paketti löytää tiensä takaisin meille. Voit myös printata Maksuturvan palvelun kautta itse pakettiin palautuslapun. Rahat palautuvat tililesi/luottokortillesi kun olemme saaneet palautuslähetyksen.

Mikäli olet maksanut Pay Palilla tai et halua tulostaa palautusosoitekorttia, kirjoita pakettiin palautusosoitteeksi:

ASIAKASPALAUTUS/ AUKIA.FI palautuskoodi 635767 Hatanpään valtatie 1 33100 Tampere.

Matkahuollon kautta toimitettujen lähetysten palautus onnistuu vain palautuskoodilla, jonka voit pyytää asiakaspalvelustamme joko chatin tai sähköpostin kautta. Mainitse palauttaessasi vielä että kyse on Aukia.fi asiakaspalautuksesta.

Ruotsista ja Virosta asiakaspalautuksia tehdessä pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme verkkokauppa@aukia.fi, jolloin toimitamme ohjeet palautuksen tekemiseen.

Tuotteita saa sovittaa kuten se olisi myymälästä ostettaessakin mahdollista tuotteen tai pakkauksen myyntikunnon kärsimättä. Palautettujen tuotteiden hintalappujen ja mahdollisten muiden sinettien täytyy olla kiinnitettyinä ja tuotteiden pitää olla myyntikuntoisia. Näiden ehtojen täyttyessä asiakkaan on mahdollista saada rahat takaisin, mikäli hän ei halua vaihtaa tuotetta. Mikäli tuotetta on käytetty ratkaistaan mahdollinen hyvitys tapauskohtaisesti riippuen arvioidusta jälleenmyyntihinnasta. Hyvitys on tällöin välillä 0-30% asiakkaan tuotteesta maksamasta hinnasta.

Mikäli tuote on rikkoutunut kuljetuksen aikana, toimitamme veloituksetta uuden asiakkaalle. Emme vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista vahingoista asiakkaalle.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille tai muokatuille tuotteille sekä intiimituotteille kuten uimapuvuille tai alusvaatteille emme myönnä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Normaalin palautusoikeuden lisäksi Tyytyväisyystakuu antaa sinulle mahdollisuuden peruuttaa ja palauttaa tuotteita erikseen ilmoitetun tarkistusajan sisällä ennen kuin rahasi tilitetään maksupalvelusta verkkokauppiaalle. Voit hyödyntää Tyytyväisyystakuun toimintoja maksuvahvistukseen linkitetyllä Verkko-ostajan palvelut -sivustolla.

Miten palautan tuotteita jotka olen ostanut Aukia.FIpalvelun kautta?

1)      Tilauksen teon jälkeen sait maksujenvälittäjänämme toimivalta Suomen Maksuturva Oy:ltä/SVEA Toimeksiannon vahvistus –sähköpostiviestin. Klikkaa tästä viestistä löytyvää Verkko-ostajan palvelut linkkiä.

2)      Valitse sivun alalaidasta Palauta tuotteita -toiminto. Ruksaa tuotteet, jotka haluat palauttaa, ja täytä lomakkeen kysymät lisätiedot. Tulosta halutessasi palautusosoitekortti. Vahvista palautus.

3)      Lähetä tuotteet maksutta alla olevaan palautusosoitteeseen. Huomaathan, että lain mukaan sinulla on 14 päivää aikaa laittaa tuotteet postiin. Suomen Maksuturva Oy palauttaa sinulle rahat välittömästi, kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautuksesi.  

Tuotevaihdot

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen toiseen ole yhteydessä asiakaspalveluumme verkkokauppa(at)aukia.fi jotta saamme haluamasi korvaavan tuotteen varattua. Vaihdoista ei tarvitse ilmoittaa Maksuturvan palveluun, vaan tuotteiden postittaminen alla olevaan palautusosoitteeseen riittää. Liitä pakettiin vielä yhteystietosi ja mihin tuotteeseen haluat vaihdon suorittaa.

Asiakaspalautusten/tuotevaihtojen postiosoite:

AUKIA.FI/ASIAKASPALAUTUKSET  Hatanpään valtatie 1 33100 TAMPERE

Mikäli pystyt toimittamaan tilauksen mukana joko tilausvahvistuksen tai kuitin, näemme siitä tilinumeroa lukuun ottamatta kaikki tarpeelliset tiedot. Antamalla meille mahdollisimman tarkat tiedot autat meitä palautuksen käsittelyssä ja nopeutat asian käsittelyä.

Vastaanotettuamme ja käsiteltyämme palautuksen, kuittaamme peruutuksen, jonka jälkeen Maksuturva hyvittää asiakkaan rahat takaisin.

Muilla maksutavoilla tehdyt tilaukset hyvitämme asiakkaan ilmoittamalle tilille mahdollisimman pian siitä, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautuksen.

Koska asiakaspalautukset kulkevat postissa selvästi hitaammin, voi hyvityksen näkymiseen tilillä mennä yli kaksikin viikkoa.

Palauttaminen onnistuu Postin tiskiltä asiakaspalautuksena. Palautus on maksuton Suomesta, Ruotsista ja Virosta. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Viallisen tuotteen palauttaminen

Vastaamme tuotteidemme mahdollisista virheistä. Lisäksi tuotteilla voi olla valmistajan myöntämä erillinen takuu, johon sovelletaan kyseisiä takuuehtoja.

Ennen viallisen tuotteen palauttamista täytyy aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, joko sähköpostilla (verkkokauppa(at)aukia.fi), tai puhelimitse 06-4333577)

 

Ylös


Myyntialue

Tuotteitamme voi tilata verkkokaupan kautta kaikkialle maailmaan. Ulkomaille toimitettaessa tilauksen toimituskustannukset määräytyvät toimitusmaan mukaan. EU:n tullialueen ulkopuolelle toimitettaessa asiakas vastaa kohdemaan mahdollisista viranomaismaksuista.


Lisätyöt ja laskutettavat työt

Toisinaan ulkomaille menevien tilauksien yhteydessä saattaa tulla normaalien tullaustoimenpiteden lisäksi lisätyötä esim. tilaukseen liittyvien lisäselvityksien (esim. normaalista poikkeavat tulli- ja veroselvitykset, täytettävät lomakkeet) tai erityistoiveiden (esim. lahjapakkaus) osalta. Jos lisätyö aiheutuu asiakkaan vuoksi, veloitamme kaikesta lisätyöstä. Laskutamme lisätyöstä 50,00e/h ja minimilaskutus on 0,5h. Laskutettavasta työstä ilmoitetaan aina asiakkaalle ennen työtä.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postille.